Midjourney, Yaratıcı Bireylere Odaklı Yeni Bir Adım Attı
Midjourney, bu adımıyla OpenAI’nin Sora, Google’ın Veo, Adobe’nin Firefly ve Runway’in Gen-4 modelleriyle doğrudan rekabete girmiş oldu. Ancak şirket, yaratıcı bireylere odaklı yaklaşımıyla farklı bir çizgide ilerliyor.
CEO David Holz’a göre hedef sadece reklam ya da sinema sektörüne “B-roll” üretmek değil. Şirketin uzun vadeli vizyonu, gerçek zamanlı, açık dünya simülasyonları oluşturabilecek yapay zekâ modelleri geliştirmek.
FİYAT 8 KAT DAHA YÜKSEK
Techcrunch haberine göre Midjourney, video üretiminin bir görsele kıyasla 8 kat daha fazla kredi tüketeceğini açıkladı. En ucuz deneme paketi ayda 10 , sınırsız video içinse 60 ila 120 dolar arasında değişen planlar sunuluyor.
Kullanıcılar, V1 ile videolara rastgele ya da metinle tanımlı hareket verebiliyor. Ayrıca videoları 5 saniyeden, isteğe bağlı olarak 21 saniyeye kadar uzatmak mümkün.
V1’in çıkışı, Midjourney’in Disney ve Universal tarafından açılan telif davalarının hemen ardından geldi. Stüdyolar, yapay zekânın telifli karakterleri (örneğin Darth Vader veya Homer Simpson) izinsiz şekilde oluşturduğunu iddia ediyor.
Yine de V1’in ilk demoları büyük ilgi gördü. Görüntüler her zamanki gibi gerçeküstü bir estetik taşıyor ve platformun sadık kullanıcı kitlesi tarafından şimdiden beğenildi.