Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Çatalca’da çiftçilere büyük hizmet: İlk adım atıldı

14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü, Çatalca’da anlamlı bir programla kutlandı. Günün ilk etkinliği olarak düzenlenen ve traktörler ile tarım araçlarının yer aldığı kortej, coşkuya sahne oldu. Çatalca sokaklarında üretimin ve emeğin sesi yankılanırken …

Bütçe nisanda 175 milyar TL açık verdi

Bütçe nisanda 175 milyar TL açık verdi

Tarım Bakanlığı gıda sahtekarlarını açıkladı: 7 sucuk markası daha ifşa oldu

Tarım ve Orman Bakanlığı, ‘Taklit veya Tağşiş Yapılan Gıdalar’ listesinde güncellemeye gitti. Çeşitli ürünlerin eklendiği listeye dahil edilen 7 sucuk firması dikkat çekerken, mevzuata aykırı üretim yaptığı duyurulan firmalar arasında marketlerde satılan sucuk markası da yer aldı.

Avrupalı şirketlerden 12 milyar euroluk dava

Google, Avrupa’da özel şirketler tarafından 12 milyar euroyu aşan çeşitli antitröst ve rekabet ihlali davalarıyla karşı karşıya. Bloomberg’de yer alan habere göre başlıca davalar şöyle:

3 kişiden 2’si ekonomi yönetimine güvenmiyor: ‘Halka dokunmayan seçkinler kulübü’

GENAR’ın mart ayı raporunda, toplumun temel gündeminin ekonomik sorunlar olduğu ortaya kondu. Araştırmada İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’na yönelik iddialar ve TÜSİAD’a dair kamuoyu algısı da dikkat çekti. Seçmen eğilimleri, kurumlara duyulan güveni ve toplumsal hassasiyetleri yansıttı.

Kurban pazarında sessizlik: ‘Emekli maaşıyla ancak horoz keser, kurban değil’

Yüksek yem maliyetleri, düşen alım gücü ve artan hayvan fiyatları kurban pazarlarını olumsuz etkiledi. Aydın’ın Nazilli ilçesindeki hayvan pazarında kurbanlık satan üretici ve esnaf, satışların durma noktasında olduğunu belirtti. Bir hayvan satıcısı, “Millet bitik durumda. Herkes son günlerini yaşıyor. Emekli, asgari ücretli bitmiş durumda. Adam emekli maaşına ancak horoz keser, tavuk keser” dedi.